miercuri, 18 iunie 2008

descendenta/rutina



Binecuvantari,dorinte,iluzii,sperante,blesteme,stele,praf cosmic,inovatii,incercari,pasiuni,energie,pareri,introspectii,amintiri,remuscari,regrete,esecuri,multumiri,reusite......atat de multe lucruri ce exista doar pentru a defini fiinta umana.Cat de multe cuvinte din vocabularul limbajului universal definesc macar o mica parte a esentei umane?jumatate,3 sferturi sau poate un intreg?sau poate natura umana e de un egocentrism inimaginabil incat poate chiar inconstient a inventat toti acesti termeni ca o modalitate oarecum subtila de a se slavi pe sine insasi...ce s-ar intampla daca sa presupunem ca fiecare dintre noi am avea la dispozitie un intreg zid pe care sa schitam cateva cuvinte si am avea deasemenea si alt zid imens pe care sa-l folosim pentru acelasi scop insa cu restul umanitatii de fata?Oare cati dintre noi am scrie aceleasi cuvinte in ambele cazuri?
Am observat ca de foarte multe ori oamenii(fara discriminari de sex,religie,temperament,anturaj,etc.),chiar si cei mai sinceri dintre ei,se ascund.Suntem ca o mimoza,cand ceva ne atige,o parte din noi,oricat de mica,se inchide.De ce am devenit atat de defensivi?Oare umanitatea nu mai are nici macar un strop de incredere in sine insasi?Chiar suntem cu totii un ocean de constructii ratacite in labirintul propriilor greseli?Parem toti a fi guvernati de tiranul”dezorientare”.Preferam sa apsam un buton si totul sa se rezolve de la sine,nici macar nu ne mai obosim sa pastram aparentele ce mai sustineau iluzia existentei respectului……!Am ajuns sa ne plangem de tot,am invatat sa-i judecam pe altii din prisma unor paterne imposibil de aplicat si propriei noastre inteligente.Incepem sa realizam un lucru extrem de dificil(in ceea ce ne priveste cam am impresia ca e floare la ureche)si anume agravarea sensului pe care cuvantul “ignorant” il poate oferi vietii.Ne raneste indiferenta cu care unele persoane cu rol “essential”( cica)pentru noi,ne trateaza si juram ca nu o sa facem acelasi lucru nimanui niciodata,insa inconstient servim celor carora isi deschid cusca sufletului in fata noastra,un meniu extra-large de “hai mah jet d’aci ca n’am chef da tine(cu alte cuvinte-ce esti asa imputit de nu observi ca yo sufar-de mine-si nu vreau sa-ti vad fata indiferent de ce ai tu de spus!?…)…nu de alta dar suntem prea ocupati sa ne lingem ranile ca niste creature infecte ca sa mai sesizam toate lucrurile frumoase din jur.Ne credem uneori atat de irezistibili si originali daca blamam totul,pana si societatea sub acoperisul careia am crescut a devenit mult prea neincapatoare pentru indiferenta si frustrarile noastre personale…
Am reconstruit universul in jurul replicii lui Machiavelli,practic am ajuns sa umplem lumea de scopuri desarte infiintate doar pentru ne scuza intreaga existenta………Asa ca vorba aia inchide-ti ochii,trage-ti fermoarul la gura,astupa-ti urechile si gata,te-ai absolvit de orice vina.Asa-i domne’ nu vad nu vorbesc, nu aud,asa ca n-am,nu stiu,nu vreau,si zbori mai repede d’aici………….

Niciun comentariu: